Coronavirus? Vandaag besteld morgen in huis!

Gistermiddag een spoedverzoek ontvangen van een van onze geliefde klanten, het Corona virus heeft helaas de organisatie getroffen en men was naarstig op zoek naar een manier om medewerkers die wel kipfit (dus niet ziek) zijn maar niet de deur uit kunnen te registreren.


Dat onze klant getroffen is door het Corona virus en dat medewerkers helaas niet naar hun werk kunnen hoewel ze niet ziek zijn is natuurlijk hartstikke sneu en we leven mee met de impact die dit heeft op de organisatie. Wel ben ik gelijk plaatsvervangend trots dat de HR manager het eerst aan een registratie in AFAS denkt, en hij weet al precies wat hij wil. Wel een registratie dat de medewerker thuis werkt, geen verzuimmelding want de medewerkers zijn niet ziek maar werken of verblijven thuis, de mogelijkheid af te melden en hij wil er over kunnen rapporteren.  Hoe fijn is het als je dan als AFAS partner snel kan sparren en schakelen met iemand dichtbij de werkvloer die weet waar hij het over heeft, begrijpt hoe en wat je kan met AFAS en altijd de kansen ziet die er liggen met de software. Dat zijn de klanten waar wij gelukkig van worden, meedenken, creatief en vooruitstrevend, dat geeft ons ook weer energie en houdt ons scherp om altijd het beste uit de software te halen. 

Voor deze eenvoudige wens van de klant hebben we een vrij dossieritem met een paar vrije velden en een workflow opgetuigd. Een paar overzichten erbij maken het plaatje compleet en bieden de gebruikers en de HR afdeling inzicht in welke medewerkers er thuis aan het werk zijn. Nog een kleine conditie erin dat men niet het proces afsluit zonder de einddatum te vullen en hij is klaar.  Gister avond voor mijn spinning uurtje heb ik het frame neergezet, tijdens het spinnen nog wat details uitgedacht en alles voor het slapen gaan afgerond. Vanochtend kon de klant testen en na de lunch heeft hij het proces live gezet, ondertussen waren de meldingen onder onze handen al aan het binnenlopen. Ik heb nog nooit zo'n dankbaar proces gemaakt!    'Kleine moeite groot gemak'.


Zelf ben ik het meest content met het schattige Corona Icon helemaal in huisstijl kleur van de klant.  #iederzozijnding #hetzaldeklanteenworstzijn
Ik wilde er eigenlijk ook nog bullets van maken maar m'n bed begon te roepen.
😊